fredag 5 november 2010

10 dagar kvar...

Detta är helt otroligt! Förväntade mig att kanske bli opad inom 2 år och så går det på knappt 2 månader. Helt sjukt. Längtar såå till nästa söndag, då det bär i väg. A följer med mig upp och stannar så att jag har chaufför hem sedan. Känns bra att köra med egen bil så man kan stanna och göra pauser om det behövs. Jag har ju ingen aning om hur jag mår. Stanna i allafall kvar i stockholm ett par extra dagar efter jag är utskriven. Om något skulle hända....

Har gått ner 5 kg nu och är ganska trött på naturdiet, men det fungerar över förväntan. Beror nog på att jag äter ett mål om dagen så jag får tugga lite.

Kram o Trevlig helg på er alla.

5 kommentarer:

  1. Du ser, snart är du opad :). Hoppas att du får må så bra som jag gjort, även om vattnet har stökat o fortfarande gör. Men jag mår ju bra, har haft en dumpning o ner går jag :). Så jag håller tummarna för dig. Vem är det som skall operera? Vet att du skrivit det men kommer inte ihåg tyvärr. Vimsiga hjärnan anmäler sig ;).
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det var Carmen, men eftersom jag fått en ny tid visste dom inte om det var Carmen eller någon annan som jag inte kommer i håg namnet på.
    Det ska bli sååå häftigt.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Ok, Carmen var med när jag opererade. Peter Loogna o Göran Lundegård är de andra där. Jag förstår att det känns skönt när det blev en så radikal ändring :).
    Kram

    SvaraRadera
  4. O så skrev jag ett låååångt svar till dig här o så försvann det *suck*. Nåväl, påt igen.
    Jag hade med mig för mycket, som vanligt. Du behöver: Hibiscrub till kvällen innan, du får till duschen på sjukhuset, toalettartiklar, nåt att sova i, mjuka kläder som INTE sitter åt nånstans, nån tidning att slöläsa i, papper o penna om du vill skriva ner under tiden du är där uppe, mobilen, kamera kanske om du inte har en bra i mobilen, tofflor till promenaderna på avdelningen ;), en go tröja att krypa in i för man kan bli lite frusen efter op, mediciner om du äter några, de skall helst vara i originalförpackningen, en del säger en liten kudde att hålla mot magen när man åker hem om man får lite ont på resan, vattenflaska får du en där uppe så det behöver du inte ha med dig någon, bubbelvatten funkade inte för mig efter open, jag hade pärmen med mig upp men det behöver du eg inte, hmmm, kan inte komma på något mer just nu.

    Ang vad jag åt på hemvägen så får man med sig en Fortimel, näringsdryck. De har tre olika sorter, se till att ha testat dem däruppe så du slipper dumpa som jag gjorde på tåget. Fick med mig en choklad o den funkade inte för mig, o hade inte testat den där uppe. Inte mysigt. Nu åker du ju bil så en räcker ju inte kanske utan ta med dig en näringsdryck, färdigblandad, som du inte tycker är söt nu innan open, för smakerna ändrar sig radikalt efter open. Sött blev görsött för mig o likadant med lite salt. Uäk så äckligt.

    Förstår att det börjar bli pirrigt nu. Sista veckan tyckte jag det var mycket som snurrade i huvudet för att inte tala om sista dagen o när jag kom till SH. Fick ju ett bryt som hette duga o storgrät, men gulliga Louise tog hand om mig ordentligt, o sa att det inte var ovanligt. Så försök inte hålla inne med din nervositet, det blir bara värre då.

    Hör av dig om du har frågor. Jag svarar så gott jag kan, inga problem :).
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tack snälla Imsavimsa, hör säkert av mig...om inte annat efter op =) Kram

    SvaraRadera